Τα νέα «αόρατα» τρένα της Ιαπωνίας

το πρώτο τρένο που μπορεί να γίνει αόρατο, Ιαπωνία, αόρατα τρένα

Ιαπωνία: Φτιάχνουν το πρώτο τρένο που μπορεί να γίνει αόρατο. Τα νέα αόρατα τρένα αναμένονται να λάβουν χώρα μέχρι το 2018.

Έτσι και αλλιώς, τα τρένα στην Ιαπωνία κινούνται τόσο γρήγορα που δεν είναι υπερβολή να πεις ότι δεν τα βλέπεις. Μάλιστα, η ακρίβειά τους είναι τέτοια που μπορείς να συγχρονίσεις το ρολόι σου ανάλογα με την ώρα άφιξης. Ή την ώρα αναχώρησής τους από κάποια αποβάθρα.

Μετά την ταχύτητα, όμως, και την ακρίβεια, έρχεται να προστεθεί κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό. Κι αυτό δεν είναι άλλο εκτός από το design. Το αόρατο design, για την ακρίβεια. Τα νέα τρένα στα τοπικά δρομολόγια της ευρύτερης περιοχής του Τόκιου θα σχεδιαστούν από την Καζούγιο Σεζίμα. Η οποία θα εργαστεί για λογαριασμό της Seibu Railway που είναι υπεύθυνη για τις εν λόγω σιδηροδρομικές γραμμές.

«Είναι το τρένο-χαμαιλέοντας», λέει η ίδια. Αποκαλύπτοντας πως εμπνεύστηκε από το ζωικό βασίλειο και το δημοφιλές ερπετό. Το οποίο έχει την ικανότητα να προσαρμόζει το σώμα του χρωματικά στο περιβάλλον. Μάλιστα, όπως λέει η Σεζίμα, το background που θα εμφανίζεται θα έχει σχέση με το φυσικό περιβάλλον. Αφού αυτό που θα βλέπει στο μάτι ο παρατηρητής θα είναι η φύση: Τα δέντρα, τα βουνά, τα λιβάδια κλπ.

Τα νέα τρένα της Seibu θα αρχίσουν να κινούνται πάνω στις ράγες το 2018. Το σχήμα τους θα είναι ελαφρώς διαφορετικό από αυτά που είχα συνηθίσει μέχρι στιγμής. Το νέο τους design θα χρησιμοποιεί ειδικό υλικό που καθρεφτίζει το τοπίο πάνω στα εξωτερικά τοιχώματα των συρμών. Παράλληλα, θα είναι αυξημένη και η ορατότητα των επιβατών προς το εξωτερικό περιβάλλον.

Αόρατο τρένο στην Ιαπωνία.
Το πρώτο σχέδιο που διέρρευσε.

Αυτό θα είναι το πρώτο τρένο που θα σχεδιάσει υ Σεζίμα, η οποία μέχρι στιγμής εξειδικευόταν στα κτίρια, και συγκεκριμένα στους ουρανοξύστες. Μάλιστα, η ίδια θεωρεί πως είναι πρόκληση για την καριέρα κάθε επαγγελματία του χώρου της. Να περάσει, δηλαδή, από ένα στατικό σημείο (κτίριο) σε ένα κινούμενο (όχημα). Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο δέχτηκε την πρόταση της Seibu.

Όσον αφορά τις εναλλαγές, η Σεζίμα θέλει να μπορεί να αντικατοπτρίζονται πάνω στους συρμούς τα πράσινα λιβάδια και το αστικό τοπίο του Τόκιου. «Έχω αναλάβει και τον εσωτερικό σχεδιασμό», προσθέτει η αρχιτέκτονας και σκοπός της είναι «να μπορεί ο επιβάτης να νιώθει τόσο άνετα όσο και στο ίδιο του το σαλόνι».

Αόρατο μουσείο στην Ιαπωνία.
Παλαιότερη δουλειά της Σεζίμα, σε μουσείο στην Ιαπωνία

Τώρα όσον αφορά άλλα, μεγάλα και σημαντικά ζητήματα, που αφορούν την επιβάρυνση στο περιβάλλον, την ηχορύπανση, τη μόλυνση της ατμόσφαιρας κλπ. αυτά είναι ζητήματα που απασχολούν τους μηχανικούς της εταιρείας.