Πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες κανόνιζαν μεταξύ τους τις τεχνολογίες εκπομπών

Αυτοκινητοβιομηχανία.

Γερμανία: Πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες κανόνιζαν μεταξύ τους τις τεχνολογίες εκπομπών.

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκονται οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, BMW και Daimler. Επειδή υπάρχουν υπόνοιες συγκρότησης καρτέλ για την παραγωγή οχημάτων.

Σοβαρούς τριγμούς έχει προκαλέσει στη Γερμανία η  συγκεκριμένη αποκάλυψη. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας συνεργάζονταν από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα προκειμένου να αναπτύξουν κοινές μεθοδολογίες για τις εκπομπές των οχημάτων και για τις τιμές.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα (Reuters, Financial Times, Politico, Guardian), oι Volkswagen, BMW και Daimler φέρεται ότι συγκρότησαν μυστικές ομάδες με ειδικούς μηχανικούς και αναλυτές της αγοράς.

Την είδηση κυκλοφόρησε το Σπίγκελ και εφόσον επιβεβαιωθεί, θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα καρτέλ στην ιστορία της χώρας. Το οποίο μάλιστα οδήγησε και στο λεγόμενο dieselgate, δηλαδή το σκάνδαλο με τους ρύπους των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της VW.

Αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αν επαληθευθούν οι υποψίες, ενδεχομένως να πρόκειται για το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα σκάνδαλο στην ιστορία της Γερμανίας. Ξεπερνώντας κι εκείνο των εκπομπών ρύπων της Volkswagen.

Πιο αναλυτικά, το Σπίγκελ αναφέρει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες συναντιόνταν όλα αυτά τα χρόνια σε «μυστικά εργαστήρια» ώστε να κλείσουν συμφωνίες για τις τεχνολογικές προδιαγραφές και τις τιμές. Με τον τρόπο αυτό υπονόμευσαν τον ελεύθερο ανταγωνισμό και έθεσαν τις βάσεις για το dieselgate. Η πληροφορία δόθηκε από το περιβάλλον της VW και στις συμφωνίες φέρονται να συμμετείχαν επίσης οι Audi, Porsche, BMW και Daimler.

Οι μετοχές τους δέχτηκαν πλήγμα χθες στο χρηματιστήριο. Ενώ οι επιδράσεις από την υπόθεση θα μπορούσαν να είναι πολλαπλές. Καθώς από τη μια η Κομισιόν μπορεί να επιβάλει μεγάλο πρόστιμο στις ανωτέρω εταιρείες. Ενώ από την άλλη, ακόμα και οι ίδιοι οι καταναλωτές θα μπορούσαν να υποβάλουν μηνύσεις επειδή πλήρωσαν ακριβότερες τιμές.