Πόσα χρήματα πρέπει να έχεις για να είσαι πλούσιος

Υπάρχουν πλούσιοι και πλούσιοι. Το μέτρο που ορίζει τους πλούσιους έχει αλλάξει δραστικά τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Το 1994, ο Πίτερ Χάρινγκτον, παγκόσμιος επικεφαλής της Citi Private Bank δήλωνε ότι με τρία εκατ. δολάρια κάποιος θεωρούνταν «ζάμπλουτος» για τον τραπεζικό κλάδο. Σήμερα, 25 χρόνια μετά, η «πήχης των κροίσων» ανέβηκε στα 25 εκατ. δολάρια

«Το να γίνει κάποιος πλούσιος δεν είναι απλή υπόθεση», σχολιάζει ο πρόεδρος διαχείρισης πλούτου της Northern Trust, Στίβεν Φράντκιν. Κατά γενική ομολογία, πάντως, μια περιουσία άνω των 25 εκατ. δολαρίων «ανοίγει πόρτες» στην επαγγελματική διαχείριση από «μπουτίκ» εταιρείες διαχείρισης ενεργητικού εύπορων ατόμων, αλλά και κλειστές εκδηλώσεις δικτύωσης, όπου οι μεγιστάνες έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν με τους ομοίους τους.

Γεμάτη προκλησεις η ζωή των… κροίσων

Μάχη στήθος με στήθος δίνουν οι ανά τον κόσμο ζάμπλουτοι, καθώς η διαχείριση της περιουσίας κρύβει πολλές προκλήσεις. Μετά την κρίση των ετών 2007-2008, πολλοί εύποροι ιδιώτες έστρεψαν τον ενδιαφέρον τους στη διατήρηση της περιουσίας, αντί για τη γιγάντωσή της, προκειμένου να αποφύγουν το επενδυτικό ρίσκο. Εν τω μεταξύ, ενισχύεται η εμπιστοσύνη προς τα πρόσωπα, αντί για τις εταιρείες, γεγονός που έχει οδηγήσει πολλούς διαχειριστές χαρτοφυλακίων να εγκαταλείψουν την καριέρα σε κάποιον επενδυτικό κολοσσό και να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους με τη δική τους εταιρεία.

Μια ακόμη πρόσκληση που αντιμετωπίζουν οι οικογενειακοί επιχειρηματικοί κολοσσοί –και κατά προέκταση οι πάμπλουτοι ιδιοκτήτες τους– είναι η διαδοχή. Οι διαχειριστές πλούτου διαθέτουν νέες υπηρεσίες στις ισχυρές οικογένειες, όπως συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα διαδοχής, φιλανθρωπικής δράσης κ.α.

Καθώς οι πελάτες τους γερνούν, με τα ¾ των πλουσιότερων πελατών να ξεπερνούν τα 60, οι διαχειριστές περιουσίας προσπαθούν να χτίσουν ισχυρούς δεσμούς με τις νέες γενιές των εκατομμυριούχων. Για να κάνουν τους διαδόχους να νιώσουν πιο άνετα, οι εταιρείες αυτές έχουν προσαρμόσει κατάλληλα τους χρόνους, ακόμη και την επίπλωσή τους. Η εταιρεία Ascent, μάλιστα, διαθέτει και «οικογενειακό δωμάτιο» για τις μπέιμπι σίτερ των νεαρών εκατομμυριούχων πελατών της.

Κοινοποίηση